Всё о стройке и ремонте в СПБ и Москве

Объявление

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Всё о стройке и ремонте в СПБ и Москве » Строительство и ремонт » Наш дом » Алексану о украинском языке.


Алексану о украинском языке.

Сообщений 1 страница 10 из 28

1

http://cs543106.vk.me/v543106074/e198/YMcCnU2wBB8.jpg

2

Сознательный написал(а):

http://cs543106.vk.me/v543106074/e198/YMcCnU2wBB8.jpg

Письменные памятники мовы есть?
Нету...
Не о чем вообще говорить...

3

Севастопольский написал(а):

Письменные памятники мовы есть?
Нету...
Не о чем вообще говорить...

Как нету?Есть.Даже слово свидомый и Кыев есть.Полно если внимательно почитать летописи.

4

СКАЗАНІЄ І СТРАСТЬ І ПОХВАЛА СВЯТИМ МУЧЕНИКАМ БОРИСУ І ГЛІБУ

«Родъ правыихъ благословиться», рече пророкъ, «и сЂмя ихъ въ благословении будеть».
Сице убо бысть малъмь преже сихъ лЂтъ, сущю самодрьжьцю вьсеи РусьстЂи земли Володимеру, сыну Святославлю, вънуку же Игореву, иже и святыимь крещениємь просвЂти всю землю Русьску; прочая же єго добродЂтели инде съкажемъ, нынЂ же нЂсть время, а о сихъ по ряду сице єсть: сь убо Володимеръ имЂяше сыновъ 12, не отъ єдиноя жены, нъ оть раснъ матеръ ихъ, въ нихъ же бяже старЂи Вышеславъ а но немь Изяславъ, третий Святопълкъ, иже и убийство се зълоє изъобрЂтъ. Сего мати преже бЂ чьрницею, грькыни, сущи, и поялъ ю бЂ Яропълкъ, братъ Володимеръ, и ростригъ ю красоты дЂля лица єя и зача отъ нея сего Святоплъка. Володимеръ же поганъ єще убивъ Яропълка*, и поятъ жену єго непраздьну сущю; отъ нея же родися сии оканьный Святопълкъ. И бысть отъ дъвою отцю и брату сущю; тЂмъ же и не любляаше єго Володимеръ, акы не отъ себе єму сущю; а отъ РогънЂди 4 сыны имЂяше: Изяслава, и Мьстислава, и Ярослава, и Всеволода, а отъ иноя Святослава и Мьстислава, а отъ българынЂ Бориса и ГлЂба. И посажа я по роснамъ землямъ въ княжении, иже инъде съкажемъ; сихъ же исъповЂмы убо; о нихъ же и повЂсть си єсть. Посади убо сего оканьнааго Святопълка въ княжении ПиньскЂ, а Ярослава НовЂгородЂ, а Бориса РостовЂ, а ГлЂба МуромЂ. Нъ се остану много глаголати, да не во многописании въ забыть [е] вълЂземъ. Нъ о немь же начахъ, си съкажемь убо сице. Многомъ же дньмъ уже минувъшемъ и яко съконьчашася дниє Володимеру, уже минувъшемъ лЂтомъ 28 по святЂмъ крьщении, въпаде въ недугъ крЂпъкъ. Въ то же время бяше пришелъ Борисъ из Ростова. ПеченЂгомъ же отъинуду пакы идущемъ ратию на Русь, въ велицЂ печали бяаше Володимеръ, зане не можаше изити противу имъ, и много печаляашеся, и призъвавъ Бориса (ему же бЂ имя издЂяно въ святЂмь крьщении Романъ), блаженааго и скоропослушьливаго, предавъ воЂ многы в руцЂ єго, посъла и противу безбожьнымъ печенЂгомъ. Онъ же съ радостию въставь иде рекъ: «Се готовъ єсмь предъ очима твоима сътворити, єлико велитъ воля сердца твоєго». О таковыхъ бо рече Притъчьникъ*. «Сынъ быхъ отцю послушьливъ и любимъ предъ лицьмь матере своєя».
Отшедъшю же єму и не обрЂтъшю супостать своихъ, възвративъшюся єму въспять, и се приде вЂстьникъ къ нему съказа отчю єму съмьрть, како преставися отець єго Василии* (въ се бо имя бяше нареченъ въ святЂмь крьщении), и како Святопълкъ потаи съмьрть отца своєго, и ночь проимавъ помостъ на БерестовЂмь* и въ ковьръ обьртЂвъше съвЂсивъше ужи на землю, везъше на саньхъ, поставиша и въ цьркви святыя богородица. И како услыша, начатъ тЂлъмъ утьрпывати и лице єго вьсе сльзъ испълнися; и сльзами разливаяся и не могыи глаголати, въ сьрдци си начать сицевая вЂщати: «Увы мнЂ, свЂте очию моєю, сияниє и заре лица моєго, бръздо уности моєЂ, наказаниє недоразумия моєго! Увы мнЂ, отче и господине мой! Къ кому прибЂгну, къ кому възьрю? Къде ли насыщюся таковааго благааго учения и казания разума твоєго? Увы мнЂ, увы мнЂ! Како заиде, свЂте, мой, не сушу ми ту! Да быхъ понЂ самъ чьстьноє твоє тЂло своима рукама съпряталъ и гробу предалъ, нъ то ни понесохъ красоты мужьства тЂла твоєго, ни съподобленъ быхъ цЂловати добролЂпьныхъ твоихъ сЂдинъ. Нъ, о блажениче, помяни мя въ, покои твои. Сьрдце ми горить, душа ми съмыслъ съмущаєть и не вЂмь, къ кому обратитися и къ кому сию горькую печаль прострЂти: къ брату ли, єго же быхъ имЂлъ въ отца мЂсто, — нъ тъ мьню о суєтии мирьскыихъ поучається и о убиєнии моємь помышляеть; да аще на убийство моє потьщиться, мученикъ буду господу моєму, азъ бо не противлюся, зане пишеться: «Господь гърдыимъ противиться, съмЂреннымъ же даєть благодать»; апостолъ же: «Иже, — рече, — бога люблю, а брата своєго ненавидить, лъжь єсть». И пакы: «Боязни въ любъви нЂсть; съвьршеная любы вънъ измещеть страхъ». ТЂмь же чьто реку или чьто сътворю? Се да иду къ брату моєму и реку: «Ты ми буди отець: ты ми брать и старЂи. Чьто ми велиши, господи мои?»

Отрывок.Одинадцатый век.Как видим и читаем, так писали про очи но не как не о глазах.

5

ЖИТЬЕ И ХОЖДЕНЬЕ ДАНИЛА РУСЬКЫЯ ЗЕМЛИ ИГУМЕНА

Се азъ недостойный игуменъ Данил Руския земля, хужши во всЂх мнисЂх, съмЂреный грЂхи многими, недоволенъ сый во всяком дЂлЂ блазЂ, понужен мыслию своею и нетрьпЂнием моимъ, похотЂхъ видЂти святый град Иерусалимъ и землю обЂтованную. И благодатию божиею доходихъ святаго града Иерусалима и видЂх святаа мЂста, обиходих всю земьлю ГалилЂйскую и около святаго града Иерусалима по святымъ мЂстом, куда же Христос богъ нашь походи своима ногама и велика чюдеса показа по мЂстом тЂмъ святым. И то все видЂх очима своима грЂшныма. Безлобивый показа ми богъ видЂти, его же жадах много дний мыслию моею.
Братиа и отци, господие мои, простите мя грЂшьнаго и не зазрите худоумью моему и грубости, еже писахъ о святЂмъ градЂ ИерусалимЂ, и о земли той блазЂй, и о пути еже к святымъ мЂстом. Иже бо кто путемъ симъ ходил съ страхом божиимъ и смЂреньем, не погрЂшить милости божия николи же. Аз же неподобно ходих путем симъ святым, во всякой лЂности и слабости и во пьяньст†и вся неподобная дЂла творя. Но обаче надЂяся на милость божию и на вашу молитву, да ми простить Христос богъ моихъ грЂховъ безщисленых, да си исписах путь си и мЂста сии святаа, не возносяся ни величаяся путем симъ, яко что добро створивъ на пути семъ, не буди то: ничто же бо добра створих на пути сем; но любве ради святых мЂстъ сихъ, исписах все, еже видЂхъ очима своима, дабы не в забыть было то, еже ми показа богъ видЂти недостойному. Убояхся оного раба лЂниваго, скрывшаго талантъ господина своего и не створившаго прикупа им, да сие написах вЂрных ради человЂкъ. Да кто убо, слышавъ о мЂстЂх сихъ святыхъ, поскорблъ бы ся душею и мыслию къ святым симъ мЂстом, и равну мзду принмуть от бога с тЂми, иже будуть доходили святыхъ сих мЂстъ. Мнози бо, дома суще в мЂстЂх своих, добрии человЂци мыслию своею и милостынею убогых, Добрыми своими дЂлы, достигають мЂстъ сихъ святых, иже болшую мзду приимуть отъ бога спаса нашего Иисуса Христа. Мнози бо, доходивше святых сих мЂстъ и святый град Иерусалимъ и възнесшеся умом своим, яко нЂчто добро створивше, и погубляють мьзду труда своего, от них же пръвый есмь азъ. Мнози бо, ходивше святаго града Иерусалима, поидуть опять, многа добра невидЂвши, тщаще опять вскорЂ. А сего пути нелзЂ въскорЂ створити ни истоком тог... щ... и вся святаа та мЂста и въ градЂ и внЂ града.

О ЕРУСАЛИМЂ, О ЛАВРЂ

Азъ недостоин игуменъ Данил, пришед въ Иерусалимъ, пребых мЂсяць 16 в мЂстЂ в лаврЂ святаго Савы, и тако могох походити и испытати вся святая си мЂста. Невозможно бо без вожа добра и безь языка испытати и видЂти всЂхъ святыхъ мЂстъ. И что имЂя в руку моею худаго моего добыточка, то от того все подавах вЂдущиимь добрЂ вся святаа мЂста в градЂ и внЂ града, да быша ми указали все добрЂ, яко же и бысть. И пригоди ми богъ налЂсти в лаврЂ мужа свята и стара деньми, и книжна вельми; тому святому мужеви вложи богъ въ сердце любити мя худаго, и тъи указа ми добрЂ вся святаа та мЂста: и въ ИерусалимЂ и по всей земли той поводи мя, и до Тивириадъскаго моря поводи мя, и до Фазоры, и до Назарефа, и до Хеврона, и до Иордана, и по всЂмъ тЂмъ мЂстом поводи мя, и потрудися со мною любве ради. И ина святаа мЂста видЂх многа, яже послЂди скажу.

6

Чи вас, парки (єслисте у бога такими,
в живот и смерть можными з силами своими),
Образил чим? Над мЂру питья и єденья?
Торовал он зо всЂх вас дорогу збавенья.
Клото, в перъвших срокгая, чому ж ся схилила,
двигаючи дух єго, чому сь упустила?
Безбожная Лахеси, и ты сь єго нити
не хотЂла до коньца статечнЂ довити?
Тиранская Атропо, чому сь переръвала
клубок вЂку живота, якобы сь не знала,
Же нам много на єго житлЂ залежало?
Што вам єго от смерти боронить пристало,
То сте єго выдали, от всюль опустили,
и нам єсте, сестрички, въ том не подружили...

«Ляменті... на... преставленіє... Леонтіа Карповича...»

7

A пренайчистъшая матка всюды шукала
И пилне ся о нюм межи людми пытала,
Не розумЂючи, же бы ся он тым бавил
И дитиною противко старым ся ставил.
Котрого гды обачила, аж ся здуміла,
И якъ го всюды шукала, все му повЂла.
«...На приклад дЂтєм христіанським» рядки 9 — 14

8

Єгда убо по студеной зимЂ тепла весна наставаєт,
Тогда и земля небЂдно зелену траву пущаєт,
И дуб подчесан головерхіа холмы украшаєт,
И вся зеленовласія древа в новыя ся різы облачать,
Яко ветхая отложивше всякому поновитися значать,
И вЂтры тогда благопрохладны лучами просіаваєми,
И всяко птиче стадо под небесєм поєт сладкими пЂніами

Як сады, которых овоц уживають,
Кгды ся старЂють, другіє з них вставають,
Предся ж подобныє подобного родять,
Так в бытности и в зацности не сходять,
Так и люде, которые уступають
C того свЂта, а другіє наступають.
Єдни в других влевають цнот доброволность,
Кды ж не з натуры, але c цвиченья годность.

9

«О въспитаніи чад» :

Нила, зъ брегов широко выливаючого
И весь Єгипет гойне напаваючого,
БарзЂй жродла Златоустого розливають
И буйныє потоки съ себе выпущають
Злотыми струменьми. Весь ся улыскуючи,
Оплавитостю вод живых обфитуючи,
Цыркель весь збору вЂрных вколо обливаєт,
И вся церков повшехная ним намакаєт,
ВЂлкготность свою зъ наук оного беручи
И до змякченя сердца людзкіє ведучи
На възросненя древ въ дому божом плодовитых,
Злотовидне заквЂтнулых, въсЂм знакомитых,
Котрыє бы злотый овоц съ себе давали
И завше пожитком церков обмышлевали,
При тых вдячне бръмячих водах єи́ здобячи,
На позреньє ся сличных древ въсЂх приводячи,
Котрую роскошною выспою назвати,
Где звыкли святыє вЂчне опочивати,
З злотых ся вод святого охоложаючи,
Злотовидне и безъ сказы проквитаючи.
C котрого золотых ся квЂтув позщипало
И на пожиток ся вам, цным дЂтєм, зобрало.
«На Златоустаго и до чителников»

10

Севастопольский если бы ты попал в первые московские школы где преподавали украинцы ты бы офигел от услышанного.Пушкина тогда не было и руським языком назывался совсем другой язык.

Ты цесаром и крулюм коруны здыймуєш,
Аз голыми головами их до гробу вандруєш.
Ты много злого на том свЂтЂ броиш,
И с премудрых филозофов смЂховиска строиш,
У гла†их, гдЂ свЂтлая премудрость
столицу свою мала и в ней почивала,
Там нынЂ тилко смродливая пустка зостала
И червый много в себе през тебе набрала. ...

Ты риторскій язык сладкоглаголивый безгласієм связуеш
И пред многими єго показуєш.
Яко нЂмого болвана, славного пана
В мо†и премудрого у словЂ...

Ты богатыров з богатества обидрала,
И всЂх славных вЂка сего до темницЂ свои загнала,
Ты моцаров мира сего под ноги свои положила,
И всЂх тых червієм ядовитым покорила...
О смерти! таковую злосливую природу маєш,
НЂ на чий плач нынЂ нЂ дбаєш, анЂ поглядаєш,
ВсЂх нынЂ заровно береш, и до темнаго гроба ведеш,
И на покарм робацтву кладеш.
О смерти гнЂвлива,
Сила твоя страшлива!

Отредактировано Сознательный (2015-10-10 16:56:10)


Вы здесь » Всё о стройке и ремонте в СПБ и Москве » Строительство и ремонт » Наш дом » Алексану о украинском языке.